Presseturen til til Thy og Mors var en del af projektet "Danmarks Maddestinationer", hvor en række destinationsselskaber i fællesskab bruger gastronomien til at løfte turismen i området.
Som en del af projektet er der blevet afholdt en række presseture, og i efteråret gik turen til Thy og Mors i samarbejde med Destination Limfjorden, Visit Thy og Visit Denmark.
Det amerikanske erhvervsmagasin, Forbes, der var med på turen, har efterfølgende udråbt Thy og Mors til Danmarks nye hotspot for gastronomi. De skriver blandt andet:
"Thy and Mors are situated on the northernmost point of the Jutland peninsula and are an emerging world-class culinary destination. The Limfjorden, or series of shallow fjords, plus easy access to the ocean offer everything from the best local Danish oysters to freshly caught seafood. The national park in Thy to the west has hidden gems like single estate whiskey distillers and some of the best Danish rye bread."
Tak for samarbejdet til de lokale virksomheder, restauranter og hoteller: Sashimi Royal A/S, Hanstholm Madbar, Hotel Havbadet, Hanstholm Havn, Thy Whisky, Nicolas Min Jørgensen og resten af holdet på RestaurantTri, Kristian Borbjerggaard fra VenøSeafood, Tambohus Kro & Badehotel, Danish Shellfish Centre og Limfjordens Hus.
Du kan læse hele artiklen i Forbes her: